Des de la Generalitat de Catalunya es treballa per informar les persones consumidores dels seus drets relatius a la pobresa energètica i per garantir els subministraments bàsics entre els col·lectius més vulnerables.
-La Llei 24/2015 protegeix les persones i les famílies en situació de risc d’exclusió residencial davant els talls per manca de pagament del subministrament d’aigua, d’electricitat i de gas.
-Per tant, les empreses distribuïdores no poden interrompre aquests serveis sense haver sol·licitat prèviament un informe als serveis socials.
-Les persones que es trobin en situació de vulnerabilitat i no puguin fer front al pagament d’aquests subministraments bàsics, o bé hagin rebut un avís de tall, s’han d’adreçar als serveis socials del seu municipi.
-Si l'empresa subministradora executa el tall malgrat que la persona o la unitat familiar es troba efectivament en risc d'exclusió residencial, es poden denunciar els fets a l’Agència Catalana del Consum.
Per a més informació consulteu a: consum@urgell.cat
-La Llei 24/2015 protegeix les persones i les famílies en situació de risc d’exclusió residencial davant els talls per manca de pagament del subministrament d’aigua, d’electricitat i de gas.
-Per tant, les empreses distribuïdores no poden interrompre aquests serveis sense haver sol·licitat prèviament un informe als serveis socials.
-Les persones que es trobin en situació de vulnerabilitat i no puguin fer front al pagament d’aquests subministraments bàsics, o bé hagin rebut un avís de tall, s’han d’adreçar als serveis socials del seu municipi.
-Si l'empresa subministradora executa el tall malgrat que la persona o la unitat familiar es troba efectivament en risc d'exclusió residencial, es poden denunciar els fets a l’Agència Catalana del Consum.
Per a més informació consulteu a: consum@urgell.cat