Durant l’any 2019, s’han rebut a l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor de l’Urgell (OCIC), un total de 555 consultes. Des del 1990, any en que es va obrir l’oficina, s’han atès més de 14.000 consultes.
Des de l’OCIC de l’Urgell s’estan duent a terme tasques d’orientació, informació i formació dels consumidors i usuaris de la comarca de l’Urgell.
Un total de 78 són les reclamacions i denúncies trameses a l’Agència Catalana del Consum al 2019. La resta de consultes rebudes han estat resoltes directament a la mateixa OCIC de l’Urgell.
Pel que fa a les respostes rebudes de l’Agència Catalana del Consum, de les resolucions de les reclamacions i denúncies plantejades pels consumidors i enviades per aquesta OCIC, hi ha un 45% d’expedients de reclamacions favorables i un 53% on no hi ha hagut resposta favorable per no haver-hi voluntat de mediació o d’arbitratge; i el 2% restant han estat denúncies.