L’Oficina de Consum del Consell Comarcal de l’Urgell augmenta un 18% el nombre de consultes ateses
Durant l’any 2018, es van rebre a l’ Oficina d’Informació al Consumidor de l’Urgell, un total de 698 consultes, vers les 592 de l’any anterior 2017, això suposa un increment de nombre de consultes d’ un 18 %.
Un total de 102 corresponen a reclamacions i denúncies trameses a l’Agència Catalana del Consum, un 9% més que l’any 2017, que van ser concretament 94 trameses. La resta de consultes van ser resoltes a l’OCIC de l’ Urgell directament.
El 42% de les reclamacions corresponen al sector de telefonia i internet, vuit punts per damunt respecte a l’any anterior; a continuació se situa amb el 18% el sector del petit comerç i grans superfícies; el 15% correspon al sector de subministraments bàsics (gas, llum i aigua), inferior a l’any anterior en set punts. Amb el 5% se situen les vendes on–line, i amb el 2% les financeres i serveis bancaris. El 18 % restant correspon a temàtiques diverses com: alarmes, tallers de vehicles i compra, agències de viatges, ITV, taxis, formació a distància, finques, garanties, entre altres